Walmark jest wiodącą firmą z branży ochrony zdrowia konsumentów w Europie Centralnej, z oddziałami w dziewięciu krajach UE i sprzedażą do ponad 40 państw. Wraz z przejęciem firmy Walmark, tworzymy mocne portfolio w Europie Środkowej oraz rozszerzamy strefę naszych operacji biznesowych – wyjaśnia CEO STADA Peter Goldschmidt. Transakcja pozwoli także na poszerzenie oferty STADA w sektorze ogólnodostępnych preparatów zdrowotnych.
Bad Vilbel, 5 marca 2020 – STADA Arzneimittel AG ogłasza zakończenie procedury wcześniej zapowiadanego przejęcia firmy Walmark od Mid Europa Partners. Dzięki połączeniu firm, STADA znacząco zwiększy swoje globalne portfolio produktowe przez włączenie oferty Walmarku, obejmującej szeroki zakres produktów (witaminy i minerały, produkty zdrowotne dla dzieci, kobiet i mężczyzn, ochrona stawów, układu trawiennego, środki na kaszel
i przeziębienie).
STADA i Walmark stworzą wspólnie silne portfolio w Europie Środkowej: ze strategią wzrostu firmy STADA i naciskiem na innowację firmy Walmark, włączamy kolejne kraje do naszego biznesu i zdecydowanie dążymy do naszego głównego celu – aby zostać liderem na rynku preparatów ochrony zdrowia i generyków w Europie – tłumaczy Peter Goldschmidt, CEO firmy STADA.
Walmark jest producentem znanych, wiodących preparatów zdrowotnych w Europie Środkowej. Założony w 1990 roku, z siedzibą w Czechach, z oddziałami w dziewięciu krajach UE: Czechach, na Słowacji, w Polsce, na Węgrzech, w Bułgarii, Rumunii, na Litwie, Łotwie
i w Estonii, sprzedaje swoje produkty w ponad 40. krajach świata. Firma zatrudnia ponad 540 osób, w tym około 150 w zakładzie produkcyjnym w Trzyńcu.
Planujemy włączenie wysokiej jakości zakładu produkcyjnego spółki Walmark w Trzyńcu do swojej globalnej sieci produkcyjnej. Co więcej, zamierzamy tam także wytwarzać wybrane produkty STADA, aby wykorzystać doświadczenie zespołu w Trzyńcu i wspierać globalny wzrost produkcji – oświadczył Miguel Pagan Fernandez, CTO firmy STADA.
Przejęcie firmy Walmark, wzbogaci portfolio polskiego oddziału firmy STADA, co z kolei wzmocni naszą pozycję na krajowym rynku suplementów i leków bez recepty – szczególnie w segmencie preparatów na kaszel i przeziębienie. W przyszłości będziemy obecni w 11 kategoriach na tym rynku, pozostając wierni naszej misji dostarczania naszym klientom produktów wysokiej jakości w przystępnej cenie – zapowiada Krzysztof Stec, Dyrektor Generalny STADA Poland.