W październiku br. już po raz siódmy odbyła się akcja charytatywna DOTYKAM=WYGRYWAM. To ważny społecznie projekt łączący w sobie aspekt prozdrowotny, edukacyjny i ekologiczny. Głównym jego celem jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez regularne samobadanie piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza.
Rak piersi w Polsce jest na pierwszym miejscu wśród nowotworów u kobiet. Z danych Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, iż co roku chorobę tą diagnozuje się u około 18 tys. kobiet, z czego ponad 5 tys. umiera. Dlaczego? Pierwszym powodem jest zbyt późne wykrycie nowotworu. Choroba wykryta we wczesnym etapie jest niemal w 100 proc. wyleczalna. Według specjalistów najlepszym sposobem na wczesne wykrycie nowotworu jest dokładne poznanie własnych piersi i comiesięczne samobadanie. Niestety poprawnie i regularnie wykonuje jedynie 2-3 proc. kobiet!
Oczywiście przyczyn powstawania zmian może być wiele, ale osoby z predyspozycjami (np. uwarunkowania genetyczne) poprzez codzienne noszenie nieodpowiedniego stanika mogą nieświadomie potęgować lub przyśpieszyć pojawianie się zmian. Uciskające zbyt małą miseczką i fiszbinom biustonosze mogą blokować swobodny przepływ limfy, przez co tworzą się blokady, uniemożliwiające odprowadzenie toksyn, kumulujących się w formie cyst czy guzów.
Akcja wspiera też finansowo stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny. Każdy kto w jej trakcie odda swój stary, znoszony, czy źle dopasowany biustonosz do recyklingu, tym samym zasili konto stowarzyszenia. Oddając stary biustonosz do reCYClingu zrobimy porządek w garderobie, zadbamy o przyszłość naszej planety, a także wesprzemy Amazonki, gdyż partner kampanii, firma 3R Recycling Solutions, za każdą oddaną sztukę zapłaci 1,22zł. Cel to zebranie 1 tony staników i uzyskanie kwoty 20 000 zł dla Amazonek. Do akcji włączyły się także gwiazdy. Jej pomysłodawczynią jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu i lingerie styling, organizująca kampanię z marką Panache.
Sklepy biorące udział w akcji oferują szerokie spektrum rozmiarów biustonoszy, dla zachęty do podejmowania przez kobiety prozdrowotnych i ekologicznych działań, każdej klientce oddającej stanik przekażą bon o wartości 20 zł na zakup nowego oraz zaoferują ekspercką poradę profesjonalnej brafitterki.
Biustonosze wyrzucać będziemy przez cały październik do specjalnie przygotowanych pojemników ustawionych w salonach z bielizną, oznaczonych logiem kampanii DOTYKAM = WYGRYWAM.
„Głównym celem jest przede wszystkim profilaktyka i szerzenie informacji, edukowanie polek w temacie dbania o zdrowie piersi.”– tłumaczy swój zapał pomysłodawczyni kampanii Izabela Sakutova, międzynarodowy ekspert brafittingu i lingerie styling.
Nowością w tym roku jest stworzony oryginalny gadżet kampanii – BRAplanner, w którym oprócz zdjęć Ambasadorek, które aktywnie włączyły się w promocję projektu, znajdziemy pożyteczne informacje na temat samobadania i brafittingu.
W gronie Ambasadorek DOTYKAM= WYGRYWAM znalazły się gwiazdy i kobiety biznesu: Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Aleksandra Kisio, Ilona Felicjańska, Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Lidia Popiel, Marzena Rogalska, Anna Iberszer, Anna Gzyra-Augustynowicz, Aleksandra Mikołajczyk, Olga Kozierowska, a także influencerki: Anna Dziedzic Fit Mom, Mum Me, Ash Plum Plum, Paula Perez oraz siostry ADiHD współzałożycielki marki FIT & JUMP.